| Akhirnya Kena Saman |

berlaku pada pukul 1.20 pagi di lampu isyarat persimpangan taman tangkak jaya. aku telah ditahan oleh kereta peronda polis balai polis tangkak. akibat melanggar lampu merah, aku telah dikejar oleh kereta peronda yg kebetulan berada di tempat kejadian.

polis: minta ic dan lesen
halu: minta maaf tok, xperasan lampu merah td.
polis: xkan xnampak. lampu tue mmg menyalakan?
halu: maaf tok, ngantok td.
polis: iskh.. xbleh la. nie mmg dah salah kan. xkan sy nak kate awak xsalah pon.
halu: sy nak balik ayer keroh nie, jauh lg.
polis: xper la, kang masuk tol. dekat je
halu: minta maaf tok. xkan xbleh maafkan. lain kali sy xbuat lg.
polis: hang lesen penuh atau pecubaan?
halu: penuh
polis: dah berape lame?
halu: 6 tahun
polis: pernah kena saman?
halu: xpernah
polis: elokla tue, nie aku nak saman. xbest la klu dah 6 tahun xpernah kena saman.
halu: maaf tok. nie td penat sgt, ngantok. tue yg xperasan.
polis: xper la. kang nie segar la.
halu: xbleh kurang ker? berape kena tok?
polis: nie salah besar. maksimun rm300. kang hang nak minta rayuan gie balai polis trafik muar.
halu: muar?
polis: nie dlm kawasan muar. hang buat surat rayuan ye. nanti jmp pegawai die. nie encik, minta sain kat sini.
halu: terima kasih, minta maaf tok menyusahkan
polis: xper. mmg kerja kami.

dan aku ngah cari siaper bleh tolong aku kurangkan saman aku. rm300 tue. dah lepas aku nak beli kasut + baju baru. oleh itu, jgn langgar peraturan jalan raya, anda pasti menyesal. saya anti rasuah.

No comments:

Post a Comment