| Tour de' Penang Wit Buchuk |

3 hari selepas gaji tuk bln april aku masuk, aku gie penang ngan buchuk, 4 hari 3 mlm ngan myvi aku. dah aku drive sorang dr tangkak ke penang. 7 jam perjalanan bersama co-pilot yg xreti bc peta, dan akhir dah pandai gak. kejap2 berhenti kat r&r nak beli makanan. mkn2 mcm maner keta xberat.

ambil 4zer kat tol sungai petani n masuk penang mlm tue jmp kerol. buchuk duk umah member die (ekin) kat kawasan perumahan di stadium negeri (kat rapid penang). aku ngan 4zer duk hotel. mlm pertama duk kat tune hotel RM 34 + Rm 12 (air-cond 12 jam) dan malam seterusnya di harittage hotel RM 160. tue semua 4zer bayar. yg aku tahu jln2 kat bukit bendera, causeway mall (2 kali), padang kota, umah kerol, kedai mancing (5 kali), lorong emas, pasar yg jual jeruk, kedai nasi kandar (4 kali), kedai ikan bakar (2 kali), usm tmpt kerol keja dan beberape tempat yg aku xtahu nama.

sgt penat dan buchuk mmg sgt letih tp muka die sgt heppi. yg paling buchuk bisang ialah, kejap2 makan. jalan kejap, makan kejap. nasi kandar, ikan bakar, coconat shake, mee goreng sotong, ais kacang, cendol, char keuw teuw (ntah mcm maner nak eja), chiken manggo dan paling best ialah sotong goreng tepung (mcm kfc, jgn xcaye, sila hubungi kerol - 019 6143757). next year buchuk kate nak gie lagi.

No comments:

Post a Comment