Portuguese Settlement

makan lagi.. tibe2 aku berangan2 nak jadi pengacara rancangan makan2 mcm kat asia food channel. tp version halal la bkn mcm bizarre food. aku xpernah mkn kat kampung portugis, kat hujung pasir melaka walaupon dah separuh hidup aku duk kat melaka.

tp aku kerap singgah tuk beli manngo juice kat situ. mmg superr smp skrg aku nak menaip nie, rase nak tertelan air liur terfikir kesedapan air mangga tue.

tp mlm tue kau dtg ingat nak beli air mangga je tp disebabkan lapar, aku tergerak tuk mkn kat situ. lagipon aku nak cuba mkn scallop garlic butter. mmg pelik je keturunan kerang2 nie. menu aku mlm tue ialah 2 cawan manggo juice, 500 gram jenahak portugis baked, small set scallop garlic butter dan 300 gram dry chilled prawn. berharga RM 55.

menarik x scallop nie? tokey die ckp kat malaysia xder. nie die beli kat supermarket kot? hehehehe tp klu korang dtg sini, jgn lupa cuba manggo juice. kat situ pon ader belangkas, tiram, kerang yg besar dan hidupan laut yg pelik2. so meh la dtg

oh lupa nak bgtahu, mlm tue aku mkn ngan buchuk. hehehehe walaupon kebelakangan nie kitaorg kerap gado tp bile bab mkn xpernah lak nak bergado. tp lepas abis mkn gado balik.

No comments:

Post a Comment