| Help Me Up And Shine Up My Life |

musim cuti sekolah dah bermula. dan melaka kembali sesak dengan pelancong. klu gie ngok wayang pon penuh ngan keluarga. dlm panggung. mcm nak pecah la panggung. ari tue aku ajak awek aku gie ngok wayang dan beberape officemate ngok cite "Hantu Mak Limah Pulang Ke Rumah"

sudiman, ila, krel, lisa, aku, buchuk dan 4 org anak buah awek aku pon juga. buchuk bleh angkot budak2 tue sekali gie ngok wayang. adui.. potong stim btol nak dating berdua2an. tp sbb si nani yg byk mulut nie buat aku gembira. dah diorg panggil aku pakcik. damn! aku xabis2 silap panggil diri aku abg. xbiase ngan status pakcik.

movie yg best utk ditengok sekali je. klu tengok 2 kali mungkin aku menyampah. tp mcm biase la cerita mamat khalid. ending mesti pelik2. nak menyumpah pon ader. tp kate2 sindiran mmg terbaik.

balik tue dah mcm bawa anak2 gie jalan2. sudik ngan krel mmg kutuk dan gelak aku kaw2 la. mmg. then lepas ngok wayang, lepak makan kat asam pedas kota laksamana. masing2 perut dah lapar. kuar wayang kul 10 mmg dah kebulur la.


aku dah janji ngan nani nak bawa die naik river cruise. then smp2 kul 11 still buka lagi lak. adui kenape la x tutup lak. nasib baik kanak2 rm5 je. bleh la aku belanja. sudik ngan ila pon aku tarik ajak naik. tp mlm2 pon still ramai lagi yg naik river cruise. mmg kaya la perbadanan sungai dan pantai melaka.

nie kali ke 2 aku naik river cruise. tp kali nie menarik sbb xpernah aku tahu pasal kampung morten ader bela biawak 5 ekor yg besar2 dan gemuk2. siap kerajaan negeri bagi elaun rm 900 untuk biawak. perghh mmg gemuk dan pemalas la biawak nie.

gambar kat bawah. time buchuk bawa depa naik buggy kat taman rekreasi ayer keroh. selama nie aku ngok je org naik benda nie. mcm bosan je. tp rupa2 nye seronok gak. selama 30 minit perjalanan. tp diorg bg ride selama 40 minit. jika lewat rm5 akan dikenakan sebagai penalti.

bak kate nani "melaka syok!" mmg la die dpt jln2. klu xdie kena tinggal kat umah. cuti sekolah klu duk rumah mesti bosan ek! tp aku dah bosan kerja. nak gie bercuti. atau aku dah bosan dengan kerja yg aku buat nie?

1 comment: