| And The Great Knight Kill All Alone |

ape yg seronok kite lakukan selepas abis kerja, jika kita masih bujang? main lucky ball? karaoke? lepak kat bistro sambil ngorat awek? hah? yg no 3 tue menarik. lagi pon awek aku faham perangai aku. die tahu aku akan jaga batas pergaulan aku ngan mane2 perempuan. tp awek maner xcemburu. hahahaha

balik2 kerja jmp budak ofis lagi. balik2 cite pasal hal ofis. bosan maa... dah la tension kat ofis. lepas waktu kerja pon nak tension gak ker? tp kenaper nak jadi mcm ahli politik yg suka mengkeji sesama. walaupon depan org kite profesional tp di belakang, masing2 mengkeji masing2.

mungkin kite ader salah yg pada seseorg tp kenape xbleh face2 to face ckp. kenaper nak jadi mcm budak2 atau perempuan yg suke mengutuk di belakang. dulu masa zaman MLM dah start berpuak2. yg puak MLM sibuk menjaga kebajikan sesama sendiri.

masing2 dah dewasa dan ramai kawan2 aku lebih tua dari aku. mungkin aku xberfikiran matang seperti korang tp lebih baik aku lepak ngan org yg xberfikiran matang mcm aku. xder serabut otak aku tuk fikir masalah org lain.

biar org dengki ngan kita tp jgn la kite dengki ngan org lain. kite ckp org tue teruk tp sebenarnya kite same je. kite kate org tue pemalas dan suka curi tulang tp ader lain atau same ngan kite yg suka curi masa dan kemudahan untuk membuat bizness sendiri atau utk kepentingan sendiri.

dlm hidup seharian kite. mmg telah diajar utk hidup dlm dunia politikus. kite jgn kate politik untuk org politik tp masih ader politik tempat kerja. klu kite rapat ngan puak2 managemant teratas yg dapat mengcontrol situasi. mmg kite terasa terasing. klu kite ambil mudah je. kite juga yg susah.

kite suka pilih kawan yg bleh memberi kesenangan bersama. mungkin yg dpt membantu beri wang. buat ape cari kawan2 yg suka beborak kosong mcm aku. bile bercerite pasal duit. kawan baik pon bleh ditindas.

tp baru nie aku tertarik ngan kate2 kawan aku. "ckp die mcm die lah manusia no 10 terkaya kat malaysia" hari2 cite pasal duit pon bosan. mmg duit bleh membahagiakan kite tp jgn la kite terlalu rakus mencari wang smp kawan2 terasa ati.

sekarang aku part time kerja sebagai pembasuh pinggan kat kedai member aku. hahaha seronok maa.. bile2 mase xnak kerja pon bleh.

1 comment:

  1. biar i basuh plak kawan u yg cakap macam org terkaya kat dunia tu...biasa dia ea...

    ReplyDelete